הפרדוקסים של הבודהיזם
צוות "בודהיזם בישראל" מזמין למפגש בנושא פרדוקסים בסדרת מפגשי "שבילים רבים – דהרמה אחת"
יום שישי, 11 בספטמבר, 10:00-14:00 (התכנסות ב-9:30)
סמינר הקיבוצים, דרך נמיר 149, תל-אביב
משתתפים: סטיבן פולדר, נעמה אושרי, ענת צחור, מאיר זוהר
מנחים: אבי פאר ואילן לוטנברג
הבודהיזם מגדיר את עצמו כדרך חיים מעשית, שמאפשרת לשים קץ לסבל.
עם זאת הבודהיזם שזור בפרדוקסים רבים כמו "מאמץ ללא מאמץ", "הדרך היא המטרה", "לשחרר כדי להשיג", "צורה היא ריקות וריקות היא צורה".
במפגש זה ידברו מורים בודהיסטיים ממסורות שונות, על האופן שבו הם מבינים כל אחד מהפרדוקסים הללו, תוך הדגשת ההיבטים המעשיים הטמונים בכל אחד מהם כפוטנציאל להתעוררות.
"שבילים רבים – דהרמה אחת", הינה סדרת מפגשים העוסקת בנושאים שונים מנקודות המבט של המסורות השונות בדרך הבודהיסטית. כל מפגש כולל תרגול מדיטציה מודרך, פאנל של מורים נציגי המסורות השונות, ופרק זמן לשאלות ותשובות.
עלות המפגש: 25 ש"ח לכיסוי ההוצאות. בהתאם למסורת הבודהיסטית, המורים אינם מקבלים תשלום והמשתתפים מוזמנים לתרום כנדיבות ליבם (דאנא).
על המשתתפים:
סטיבן פולדר
המייסד והמורה הישראלי הבכיר של עמותת תובנה. מתרגל מדיטצית ויפאסנה משנת 1975. סטיבן הוא מדען שהקדיש את חייו לבחינה של רוחניות וריפוי פנימיים וחיצוניים: התמחותו היא בתחום של צמחי מרפא בה פרסם 12 ספרים אקדמיים וכן פופולריים בנושא.
נעמה אושרי
דוקטורנטית באוניברסיטת תל-אביב, מלמדת פסיכולוגיה בודהיסטית ומנחה מדיטציה בסדנאות ובקורסים למטפלים, לאנשי חינוך, למנהלים ולקהל הרחב. מלווה יחידים וארגונים בתהליכי שינוי וצמיחה ברוח הפסיכולוגיה הבודהיסטית. חברת צוות ההוראה של מכון "פסיכודהרמה".
ענת צחור
מורה ליוגה ומדיטציה. ייסדה את מרכז יוגה סטודיו – בית הספר ללימודי יוגה ודהארמה, בו היא מלמדת. מתרגלת מדיטציות בודהיסטיות וחוקרת תפיסות מזרחיות העוסקות בחקר הגוף והתודעה מזה כ-20 שנה. עיקר התרגול והלימוד שלה נשען על מסורת הויפאסאנה, מעבירה מפגשי דהרמה ומנחה קבוצות מדיטציה על פי מסורת זו.
מאיר זוהר
היה נזיר בודהיסט במשך 9 שנים. הוא הוסמך לנזירות על-ידי תיק נהאט האן,(Thich Nhat Hanh) נזיר ומורה זן מוייטנאם, שאיתו חי ולמד במשך 6 שנים.
מאיר מלמד את אמנות החיים כאן ועכשיו בגישה פשוטה ובהירה, פתוחה ועמוקה; מדיטציה של ערות:(Being Meditation) נוכחות-מודעות ללא בחירה, ללא הפרדה בין התרגול לבין החיים.