סדנת שבת: בין היוגה לשיטת פלדנקרייז

פורסם ב:


ביום שבת 5.11.2011 משעה 10:00-13:00

סדנא בת 3 שעות שבה נחקור ונלמד מגוון תנוחות יוגה בעזרת כלים משיטת פלדנקרייז.



משה פלדנקרייז לימד את בן גוריון לעמוד על הראש



הסדנא מיועדת למורים ולמתרגלי יוגה המעוניינים לקבל זווית ראיה נוספת על התרגול וחשיפה לכלים הניתנים ליישום על מנת להקל ולשפר את יכולות הביצוע.

שיטת פלדנקרייז אשר פותחה על-ידי דר' משה פלדנקרייז נועדה להחזיר לגוף את יכולות התנועה האופטימליות שלו על-ידי הפחתת מאמצים, תרגול תבניות תנועה אורגניות ופיתוח מודעות סנסומוטורית ליכולת הטבעית של הגוף.

השיטה מתבססת על עקרונות נוירולוגיים של למידת תנועה, אבחנה סנסו-מוטורית וזיכרון הפעולה ובכך מצליחה לייצר שינויים מידיים ביכולת הביצוע התנועתית וכל זאת על-ידי תרגול נטול מאמץ.

בסדנא נשתמש בעקרונות משיטת פלדנקרייז על מנת לשפר את היכולת להתמודד עם האתגרים שתנוחות היוגה מציבות לתבניות התנועה ההרגליות של הגוף.

ננתח את התנוחות השונות מנקודת מבט תנועתית ומכאנית תוך כדי חיפוש הפוטנציאל התנועתי של התנוחה. ניצול התבנית התנועתית הנגזרת מן התנוחה המקורית תאפשר הפחתת מאמץ, הגדלת הנוחיות, ייעול הפעולה השרירית ושכלול התפקוד המפרקי.

התהליך יעצים ויעמיק את הבנת התרגול, יקל על יכולת הביצוע, יאפשר תנועה איכותית ונוחה יותר ויאפשר רכישת כלים להתמודד יעילה עם האתגרים שהתנוחות מציבות.

על המורים:

יעל כספי – מורה לתנועה למעלה מ-30 שנה, מתרגלת ומלמדת יוגה על פי שיטת איינגר.

רז עורי – מוסמך בשיטת פלדנקרייז, מומחה בהוראת השיטה לקבוצות ויחידים.

להרשמה -יעל כספי בלאטש:  050-5772122

yaelblatch@hotmail.com


דילוג לתוכן